انشا در مورد کتاب از نگاه کتابفروش و زبان یک نویسنده!

2 انشای زیبا و ساده در مورد کتاب و مناسب دانش آموزان پایه هشتم که از نگاه یک کتابفروش و از زبان یک نویسنده اهمیت کتاب و کتابخوانی بیان شده است.

انشا در مورد کتاب از نگاه کتابفروش
انشا در مورد کتاب از نگاه کتابفروش

انشا درباره کتاب از نگاه یک کتاب فروش

من عاشق کتاب ها هستم و همین علتی بود که مغازه ی بزرگی اجاره کنم و کتاب فروشی باز کنم.

هر روز صبح، خود را تا کتاب فروشی ام می رسانم و درب مغازه را باز می کنم. این جا دنیای من است دنیایی پر از داستان ها و قصه های شگفت انگیز.

همیشه دلم می خواست این دنیای عجیب را با دیگران به اشتراک بگذارم، دلم می خواست آن ها نیز مانند من فرصت تجربه ی این دنیا را داشته باشند.

هر کدام از این کتاب ها مانند یک تکه ی با ارزش از زندگی من هستند، و برایم عجیب است چگونه در برخی خانه ها کتاب ها گوشه ای می مانند تا گرد و غبار زمان آن ها را فرا بگیرد…

خواندن کتاب لطفی است در حق خودمان، نباید اجازه دهیم کتاب ها فراموش شوند باید آن ها را بخوانیم، باید گرد و غبار کتاب خاک گرفته را تمیز کنیم، صفحاتش را بگشاییم و همسفر قصه های آن شویم.

زمانی که شروع به خواندن اولین سطر از یک کتاب می کنی قدم در جهانی می گذاری که هیچ جای دیگر نمی توانی آن را تجربه کنی… آدم های داستان ها، دوستان تو می شوند و خودت را کنار آن ها تصور می کنی، با اندوهشان، غم وجودت را فرا می گیرد و با شادیشان، شور و شعف را در خود حس می کنی.

می توان ساعت ها در میان این کتاب ها ماند بدون خستگی، می توان ساعت ها در دنیای کتاب ها غرق شد بدون آن که حتی یک لحظه متوجه هیاهوی اطراف شوی.

کتاب برای من چیزیست که روحم را تعالی می بخشد و تفکری عمیق تر به من هدیه می کند، و علتی می شود تا دنیا و مردمانش را جور دیگری بنگرم.

کتاب بهترین دوست و همدمی ست که داشته ام و دارم، دوستی که با من از هزاران جای مختلف سخن می گوید و آن چه که جای دیگری نیاموختم را به من می آموزد.

انشا درباره کتاب از زبان نویسنده
انشا درباره کتاب از زبان نویسنده

انشا درباره کتاب از زبان نویسنده

به نظر می رسد نویسنده ها بیش تر از افراد دیگر با کتاب ها ارتباط دارند و من هم جزو همان افراد هستم. ما نویسنده ها عاشق کتاب ها هستیم و از آن ها موارد زیادی یاد می گیرم و بیش تر این موارد را به نوعی دیگر در نوشته هایمان می آوریم تا به دیگران نیز یاد دهیم.

ما با شخصیت های کتاب هایمان زندگی می کنیم، شبیه افراد خانواده، آن ها هر روز کنار ما هستند، در شادی، در غم، در تفریح یا روزهای کاری.

کتاب ها از نظر ما دو دسته هستند: کتاب خوب – کتاب بد

کتاب های خوب راهنمای ما هستند و مانند یک فرد با تجربه و دانا ما را راهنمایی می کنند، کمک می کنند ، به ما مشورت می دهند و می آموزند که چگونه باید زندگی کنیم. و اما کتاب های بد، ضرری که کتاب بد به انسان وارد می کند از کتاب نخواندن بیش تر است.

ما آفریننده ی کتاب ها هستیم اما می دانید افراد دیگری هم در کنار ما هستند که ارزش این آثار را چند برابر می کنند. مثلا کسانی که “تصویر گر کتاب” یا “حروف چین کتاب” هستند.

تصویر گر کتاب” این نام هنرمندانی است که از قدرت تخیل شان کمک می گیرند تا کتاب هایی که ما خلق می کنیم را برای خوانندگان جذاب تر کنند. تصاویری که به دست آن ها پدید می آید به نوشته های کتاب جان می بخشد .

و “حروف چین کتاب” افرادی که در مرحله ی چاپ جزئیات قرار گیری واژه ها و سطرها را تنظیم می کنند و زمانی که آن ها کارشان را به خوبی انجام دادند کتاب ها چاپ می شود.

همین کتاب های چاپ شده در کتاب فروشی ها کنار هم قرار می گیرند تا به خانه شما راه پیدا کنند.