نگارش انشا با موضوع مختلف

۳۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

انشا درباره بهار با رعایت مراحل نوشتن

انشا ادبی درباره بهار انشا درمورد بهار مقدمه بدنه نتیجه متن عادی درمورد بهار متن در مورد فصل بهار نشانه های فصل بهار انشا طنز درباره بهار انشا درباره نسیم بهاری انشا در مورد زمستان و بهار

موضوع انشا : بهار را توصیف کنید

بهار رستاخیر طبیعت است. بهار دمیدن روح در کالبد خشک زمین است که آن را دوباره زنده و سرسبز می کند.

بهار فصل تازگی و سرسبزی است، فصلی که به زیباترین شکل ممکن، طبیعت را با گل و شکوفه می آراید تا جماعتی از این زیبایی انگشت به دهان بمانند.

بهار سبزی دوباره ی درختان خیابان هاست، باغ پر از شکوفه ی درخت های سیب، زرد آلو و گیلاس است. شکفتن لاله های واژگون است در دشت هایی که آدمی را محسور می کند و به طبیعت می کشاند.

بهار یعنی پیچیدن عطر شکوفه های بهار نارنج در باغ های شیراز، و گل دادن بوته های گل محمدی در قمصر کاشان که بعد تبدیل به گلابی خواهند شد که با آن خانه ی خدا عطر آگین می شود.

طبیعت سبزی و تولد دوباره اش را مدیون بهار است. فصلی که دشت های خشک را تبدیل به سبزه زار های دیدنی می کند.

رودخانه هایی که یخ بسته بودند در بهار دوباره خروشان می شوند، و گل های کوچک برای دیدن آفتاب سر از خاک بیرون می آورند.

برفی که بالای کوه ها بود حالا با گرم شدن هوا، ذوب می شود و به آبی خوش گوار تبدیل شده و از چشمه ها بیرون می آید.

زنبورهایی که زمستان را پشت سر گذاشته اند از کندو ها بیرون آمده و در طبیعت گشت و گذار می کنند و دوباره به کار مشغول می شوند.

بهار فصلی است که آواز شاد پرنده ها در تمام طبیعت می پیچد، آوازی که بسیار شنیدنی ست.

روزهای بهار شبیه احساسات آدمی ست که به یکباره تغییر می کند، لحظه ای آفتابی و صاف، و لحظه ای دیگر پر از رعد و برق و رگبار بهاری، و سپس نقش رنگین کمانی که در آسمان پدیدار می شود.

بهار جلوه ی زیبایی خداوند است، فصلی که پر از نعمت و رحمت است. سپاس خدا را برای تمام زیبایی های بهار.

۲۲ فروردين ۹۸ ، ۱۵:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

انشا درباره فصل بهار برای پایه ششم ابتدایی

انشا ادبی درباره بهار متن عادی درمورد بهار فصل بهار را تعریف کنید متن در مورد فصل بهار انشا درباره بهار با رعایت مراحل نوشتن انشا در مورد شکوفه انشا در مورد بهار کلاس ششم انشا در مورد طبیعت تابستان


انشا درباره فصل بهار مناسب کلاس ششم

همه می دانیم که بهار یکی از زیباترین فصل های سال است و اکثر ما این فصل را دوست داریم.

در بهار همه ی درخت ها پر از سرسبزی و شکوفه است، دشت ها پر از گل های تازه و زیبایی طبیعت صد چندان است.

در روزهایی از بهار، باران بهاری شروع به باریدن می کند و باعث شادی ما و کشاورزان می شود، اما بعضی وقت ها هم اگر باران زیاد باشد باعث ایجاد سیل و خسارت می شود.

بهار فصل شروع کار برای کشاورزان است، آن ها محصولاتی که نیاز دارند را در این فصل می کارند و به درخت های میوه نیز رسیدگی می کنند تا در تابستان از میوه های آن ها استفاده کنند.

چون در فصل بهار طبیعت زنده می شود ما هم حال بهتری داریم.

در این فصل معمولا شب ها و آخر هفته ها پارک ها شلوغ تر است، و همه به خاطر دیدن زیبایی های طبیعت و لذت بردن از هوای بهاری به بیرون از خانه می روند.

اولین ماه فصل بهار فرودین است که هم زمان با شروع سال جدید است، و همه به خاطر عید و آمدن فصل بهار خوشحال هستند.

در روز سیزدهم فروردین ما به طبیعت می رویم تا زیبایی های آن را ببینیم و از خداوند به خاطر این همه نعمتی که به ما داده است سپاس گزاری کنیم.

در این روز نباید به طبیعت آسیب بزنیم و باید حواسمان باشید زیبایی های آن را با آشغال ریختن از بین نبریم.

بهار به ما خوشحالی و امیدواری را یاد می دهد. بهار به ما می گوید که اگر زمستان است باید صبور باشیم چون بعد از زمستان فصلی به زیبایی بهار خواهد آمد.

۲۲ فروردين ۹۸ ، ۱۵:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

انشا درباره فصل بهار و توصیف طبیعت بهاری

انشا ادبی درباره بهار متن در مورد فصل بهار انشا در مورد فصل تابستان متن عادی درمورد بهار شعر در مورد فصل بهار انشا درمورد بهار مقدمه بدنه نتیجه جملات زیبا در مورد بهار متن ادبی در وصف بهار


در شروع بهار ما تعطیل هستیم و به مدرسه نمی رویم.

همه این تعطیلات را دوست دارند چون عید است و ما به دیدن بقیه فامیل می رویم و بیش تر فرصت برای بازی با دوستانمان داریم.

بعضی از سال ها، ما در تعطیلات عید نوروز که اول بهار است به مسافرت می رویم.


هر شهری که ما به آن مسافرت کردیم، در بهار بسیار زیبا بود. درخت ها برگ های تازه باز کرده بودند و درخت های میوه پر از شکوفه بودند.

از کنار هر جاده ای که رد می شدیم آن جا پر از گل های کوچک زرد و سفید بود و من از دیدن آن گل های زیبا خیلی خوشحال می شدم و از مادرم می خواستم کمی از آن ها را برای من بچیند.

در بیش تر شهرها به خاطر بهار و عید نوروز جشن بر گزار می شد و در این جشن، بر گزار کنندگان مراسم، لباس های محلی می پوشیدند تا آداب و رسوم شهر خود را به ما معرفی کنند.

در فصل بهار ما اولین چغاله بادام ها را می خوریم که بسیار خوشمزه است، چون درخت های بادام زودتر از بقیه ی درخت ها شکوفه می زنند و در اول بهار، چغاله ها آماده ی خوردن می شوند.

در فصل بهار همه جا تمیز تر است، چون قبل از عید همه خانه تکانی می کنند، همین طور طبیعت هم دوباره سبز می شود و میدان ها و خیابان ها هم پر از گل می شوند.

هوای بهار هم خیلی خوب است نه مثل زمستان سرد است که مجبور باشیم لباس خیلی گرم بپوشیم و نه مثل تابستان خیلی گرم است به همین خاطر من بهار را خیلی دوست دارم.

۲۲ فروردين ۹۸ ، ۱۵:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

انشا درباره نظافت و بهداشت فردی

انشا در مورد خود مراقبتی و بهداشت فردی انشا در مورد بهداشت فردی و عمومی تعریف بهداشت فردی فواید بهداشت فردی نکات بهداشت فردی چگونه بهداشت فردی را رعایت کنیم بهداشت فردی pdf انشا خود مراقبتی وبهداشت فردی


بهداشت فردی عبارت است از کلیه فعالیت ها و اقداماتی که انسان به طور مسئولانه برای حفظ، تأمین و ارتقاء سلامت خود و در نهایت اطرافیانش انجام می ­دهد. این فعالیت ­ها و اقدامات شامل مراقبت از اعضاء و اندام­ های بدن، مراقبت از پوست و مو، دهان و دندان، تغذیه، ورزش، خواب و استراحت می­ باشد. نتایج بررسی ­های انجام شده نشان می­ دهد که کاربرد رفتارها و الگوهای صحیح بهداشت و به عبارتی رفتارهای بهداشتی به طور متوسط یازده سال به طول عمر فرد در مقایسه با فردی که نسبت به این رفتارها بی ­توجه است خواهد افزود.

رعایت کردن بهداشت فردی


در واقع ملاک عمل در بهداشت فردی، ارائه و مسئولیت فردی است که وی را ملزم به رعایت بهداشت و خودداری از عادات غیربهداشتی می­ کند. زمینه­ ساز انجام رفتارهای بهداشت، شناخت، آگاهی و نگرش صحیح است. اطلاعات و آگاهی­ های فرد در زمینه بهداشت فردی در رعایت اصول و موازین بهداشت فردی می ­تواند زنجیره­ های به وجود آورنده بیماری ها مانند کمبودهای غذایی، بیماریهای انگلی، گوارشی و… را قطع کند و چون همیشه این امکان برای ما وجود ندارد که با همه افراد محیط خود مدت طولانی معاشر باشیم و خوی ذاتی خود را آن طور که هست به آنان نشان دهیم. لذا قضاوت های این افراد درباره ما اغلب از روی ظاهرمان صورت می گیرد. بدین ترتیب چه غلط و چه درست، ظاهر هر کس در نحوه قضاوت مردم درباره او موثر می­ افتد پس چه بهتر که به آراستگی ظاهری توجه شود.

  • ظاهر آراسته به درست ایستادن، درست راه رفتن، تمیز بودن لباس و متناسب بودن آن بستگی دارد. در عین حال پاکیزگی پوست و مو، دندان­ ها و سایر اعضای بدن نیز در این میان اهمیت به سزا دارد. چون بی­ توجهی به آنها سبب بروز بیماریهای مختلفی می­ شود که اگر هم واگیردار نباشند، لااقل سبب دور شدن مردم از ما خواهند بود.
  • دقت و توجهی که هر شخصی در نگهداری سلامت و بهداشت خود اختصاص می ­دهد بستگی به میزان ارزشی دارد که برای این موضوع قائل است.

انسان اغلب تا هنگامی که از سلامت کامل برخوردار است معمولاً کمتر به موضوع سلامتی توجه داشته و نسبت به اهمیت آن بی­ تفاوت می ­باشد و چشمان او بیشتر متوجه سایر مسائل و مقاصد زندگی است. فقط هنگامی فرصت پیدا می­ کند به ارزش واقعی آن پی می­ برد. که در چنگال بیماری اسیر گردد. در این موقع است که برای اعاده سلامت خود تقلا و تلاش نموده و با خود می گوید «راستی سلامتی مهمترین نعمتی است که در زندگی نصیب بشر شده است» و این همان کسی است که تا قبل از ابتلا به بیماری کمترین توجهی به سلامت و بهداشت خود نداشت.

  • آری انسان تا چیزی را از دست ندهد، به ارزش آن پی نخواهد برد به عبارت ساده­ تر از دست دادن آن چیز سبب می ­شود که چشم انسان نسبت به اهمیت و ارزش آن بازتر شود. عده­ ای از مردم تصور می­ کنند که وقتی در شخص علایم بیماری خاصی پیدا نباشد سالم بوده و بهداشت وی رعایت شده است بدین لحاظ مبنی ارزشیابی بهداشتی را تنها در سالم بودن می دانند.


البته سلامتی متضمن بیمار نبودن است ولی سالم بودن چیزی بیشتر از بیمار نبودن است. یک لحظه به جوابی که به احوال­پرسی دیگران می­ دهید فکر کنید وقتی کسی از شما می­ پرسد «حال شما چطور است» قبل از جواب دادن چه فکری می­ کنید؟ آیا گفتن کلمه «خوبم» به این معنی است که در بدن خود دردی احساس نمی­ کنید و بیمار نیستید؟ یا آن که منظورتان این است که یک «شمایی» دیگر هم علاوه بر بدنتان وجود دارد که خوشحال، راضی، خوب است اگر چنین است، پس وجود شما ترکیبی از تن و روان شماست که به هم وابستگی دارند و سلامت یکی در سلامت دیگری مؤثر است به عبارت ساده­ تر تأمین بهداشت با حفظ سلامت و بهداشت تن و روان توأماً عاید می­ گردد. و عدم ابتلا به بیماری یا ناتوانی و نقص عضو دلیل بر سلامت و بهداشت نیست بلکه سلامت روانی نیز همراه با سلامت جسمانی در تکمیل بهداشت باید منظور گردد.

  • در مقابل کسانی که نسبت به مسائل بهداشت بیگانه بوده و یا توجه کمتری به آن دارند و افرادی نیز وجود دارند که نهایت دقت در بهداشت خود به عمل می ­آورند این افراد دارای قدرت و کارایی بیشتری بوده، خوب می­ اندیشند و با حوصله زیاد و رفتار پسندیده با دیگران معاشرت می ­نمایند. شما علائم سلامت کامل را در چهره و رفتار آنها به خوبی تشخیص می­ دهید. تمامی اعضای بدن آنان دارای شرایطی است که لازمه یک فرد سالم می ­باشد و سلامتی را در گفتار و کردار این افراد که با قدرت، پر حوصله، خونسرد و شاد هستند می ­توان تشخیص داد.
۲۲ فروردين ۹۸ ، ۱۵:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

انشا کوتاه درباره ی پیشگیری از بیماری

تعریف بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری فواید بهداشت فردی انشا در مورد خود مراقبتی و بهداشت فردی نکات بهداشت فردی چگونه بهداشت فردی را رعایت کنیم بهداشت فردی pdf بهداشت فردی زنان انشا خود مراقبتی و بهداشت فردی


بهداشت فردی

بهداشت فردی شامل انجام فعالیت ها و اقداماتی می باشد که برای حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری ها انجام می شود . رعایت بهداشت نه تنها برای فرد مفید می باشد بلکه به بهداشت عمومی جامعه و سایرین کمک می کند. بهداشت فردی حفظ و مراقبت از تمام اعضای بدن است که شامل بهداشت دهان و دندان ، پوست و مو و… می باشد .  اقدامات بهداشتی تنها شستن و تمیز نگه داشتن اعضای بدن نیست و فعالیت هایی نظیر تغذیه مناسب ، فعالیت ورزشی ، خواب و استراحت کافی هم شامل می شود. طبق آمار به دست آمده افرادی که بهداشت فردی را رعایت می کنند 11 سال بیشتر از افرادی که آن را رعایت نمی کنند عمر می کنند .

فواید بهداشت فردی

  • پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی و انگلی
  • ارتقا ظاهر و زیبایی فرد با رعایت بهداشت امکان پذیر می باشد . فردی که لباس های تمیز و آراسته می پوشد علاوه بر اینکه بهداشت را رعایت کرده ، باعث آراستگی ظاهر او می شود.
  • تغذیه مناسب از افزایش وزن و چاقی و بیماری های مربوط به گوارش پیشگیری می کند.
  • بهداشت فردی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.

توصیه هایی برای رعایت بهداشت فردی

  • در طول روز حداقل 2 بار مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید .
  • لباسهای خود مخصوصا لباس زیر را روزی یکبار تعویض کنید .
  • برای پیشگیری از حساسیت پوستی از لباس های نخی استفاده کنید .
  • قبل و بعد از خوردن غذا دستان خود را بشویید .
  • بعد از اجابت مزاج دستهای خود را با آب و صابون بشورید.
  • در طول هفته حداقل 2 بار حمام کنید و موهای خود را به درستی بشورید.
  • از خوردن غذاهای چرب و آماده اجتناب کنید زیرا علاوه بر چاقی باعث اختلال در گوارش می شود.
  • تحرک کافی داشته باشید و در طول هفته 2 بار فعالیت ورزشی کنید .
  • در صورتی که سرماخوردگی دارید از دستمال کاغذی استفاده شده مصرف نکنید و جلوی دهانتان را با دستمال تمیز بگیرید.
  • صورتتان را با دستمال مرطوب تمیز نگه دارید مخصوصا خانم ها برای پاک کردن آرایش بعد از پاک کردن صورت با دستمال مرطوب با آب بشورند.
  • در طول شبانه روز بین 7 الی 8 ساعت بخوابید .
۲۲ فروردين ۹۸ ، ۱۵:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

انشا در مورد روز بارانی به زبان ساده برای کودکان

انشا من باران را دوست دارم

انشای زیبا درباره باران انشا در مورد قطره باران انشا از زبان باران انشا درمورد باران همراه با بند مقدمه بندهای بدنه بدنه نتیجه توصیف یک روز ابری انشا درمورد باران پایه دهم انشا در مورد چتر انشا در مورد باران همراه با مقدمه و نتیجه



مقدمه : من باران را دوست دارم چون همه چیز را زیبا تر میکند.

من خیلی باران را دوست دارم

با این وقتی باران می آید آدم ها خیس میشوند و حتی پرنده ها و گربه ها هم خیس میشوند

و بعضی وقت ها آدم سردش میشود اما من باز هم باران را دوست دارم

وقتی باران می آید انگار همه چیز قشنگ تر میشود

مثل وقتی است که ما دست و صورتمان را میشوریم و تمیز و زیبا میشویم

باران هم دست و صورت همه چیز را میشود و همه چیز زیبا و تمیز و شاد میشود

گل ها و درخت ها وقتی تشنه هستند دعا میکنند که خدا به آنها باران بدهد

زمین هم وقتی گرمش است دعا میکند باران بیاید و خنک شود

من هم دعا میکنم همیشه باران بیاید تا هیچ کس در زمین تشنه نباشد .

دوست دارم مثل شعر  ” باز باران با ترانه ” وقتی باران میاید در کنار دریا و جنگل بدوم .

وقتی باران می آید بوی خاک بلند میشود که من خیلی دوست دارم

و وقتی باران به شیشه میخورد خیلی زیبا است .

باران زیبا و عزیز من تو را خیلی دوست دارم .

نتیجه گیری : ما خدا را به خاطر باران شکر میکنیم . 

۲۲ فروردين ۹۸ ، ۱۵:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

انشا توصیف ادبی از یک روز بارانی

انشای زیبا درباره باران انشا عادی در مورد باران انشا های ادبی بسیار زیبا انشا در مورد قطره باران انشا در مورد باران با مقدمه و نتیجه انشا درباره خاطره یک روز بارانی انشا از زبان باران انشا ادبی و عادی در مورد دریا


در دل و جانم روح و روان تازه ای دمیده می شود ، هنگامی که قطره های ریز باران بر گونه ها و لب هایم می نشیند…

آن زمان است که معنای  زندگی کردن و در عین حال خوشبخت بودن را تجربه می کنم . کمی گوش فرا ده …

کمی بیشتر دقت کن . گوش هایت  را تیز کن . به راستی که صدای باران چه زیبا و دلنشین  است . این قطره های زیبا و با طراوت که با ملاطفت دست نوازش برصورتمان می کشند ، هدیه های گران بهای خداوند به ماهستند .

آیا خداوند را شکر می کنی ؟ می بینی که چگونه قطره ، قطره در دل زمین فرو می روند ؟

او می بیند که چگونه ما انسان ها در دنیای مادی زندگی خود غرق شده ایم . آری او این باران را به صدا در می آورد تا ما به خود بیاییم و از همین جا به دنبال زندگی روانه شویم . به راستی که چقدر خداوند ما را دوست دارد.

وقتی باران به صدا در می آید ما انسانها تنها موجوداتی نیستیم که از آمدنش شاداب می شویم . بلکه دیگر مخلوقات زمین هم از شنیدن صدای آهنگین و گوش نواز باران به وجد آمده و ثناگوی خداوند می شوند .

هنگامی که قطره های باران در دل زمین فرو می روند زمین از اعماق وجودش نفس عمیقی می کشد و تمام آلودگی ها ی درونش را با بازدمی بیرون می راند باران که به صدا در می آید دوست داری زیر باران راه بروی . با او سخن بگویی ، با خدایت سخن بگویی . دوست داری هرگزپایانی برای آن نباشد . برخلاف میل ما باران می رود . امام هیچ نگران مباش . زندگی هم چنان جاریست و باز هم باران به صدا در می آید …

۲۲ فروردين ۹۸ ، ۱۴:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

انشا در مورد روز بارانی با مقدمه و نتیجه

انشا درباره خاطره یک روز بارانی انشا عادی در مورد باران انشا درمورد باران همراه با بند مقدمه بندهای بدنه بدنه نتیجه انشا در مورد قطره باران انشا در مورد باران همراه با مقدمه و نتیجه انشا درمورد باران پایه دهم انشا در مورد چتر توصیف یک روز ابری


مقدمه :

در کنار یک دریای پرتلاطم روی صخره ای نشسته بودم ، غرق در تفکرات خویش بودم ، البته به دنبال یک موضوعی می گشتم که انشاء خود را با آن آغاز کنم که ناگهان صدای امواج خروشان دریا مرا به سمت خود کشاند ، در همین حین چشمم به صدفی خورد که موج دریا با خود آورده بود ، هنگامی که صدف را در دستانم گرفتم یک نور زیبایی از آن به چشم می خورد ، در لابه لای نور زیبای این صدف کلمه ای چون « باران » می درخشید ، آری اینگونه تلنگری بر من وارد شد که موضوع انشاء خودم را باران انتخاب کنم .

 

بدنه کلی :

«ب» باران یعنی بوی کاهگل خانه مادر بزرگ ، باران که می بارد بوی کاهگل به مشام می رسد و آدمی را مدهوش و افسونگر می کند این بوی خاک …

 

«الف» باران یعنی آسمانی دلگیر ، باران که می بارد انگار آسمان دلش گرفته است ، انگار آسمان بغض دارد و می خواهد اشک بریزد بر سر زمینیان ، چقدر بغض آسمان آبی دلنشین است …

 

«ر» باران یعنی رنگین کمان هفت رنگ ، باران که می بارد رنگهای قشنگ رنگین کمان صفای دیگری دارد ، وقتی که نور آفتاب وارد قطرات در حال بارش می خورد به رنگهای اصلی تجزیه می شود و رنگین کمان را تشکیل می دهند ، رنگهایی چون : قرمز ، نارنجی ، زرد ، سبز ، آبی ، نیلی و بنفش…

 

«الف» باران یعنی آرامش ، باران که می بارد آرامش سرتاسر وجود آدمی را فرا می گیرد ، قدم زدن زیر نم نم باران آدمی را به وجد می آورد ، صدای چکیدن قطره قطره های باران کودکیم را زنده می کند ، به روحم ! به احساسم ! طراوت می بشخد …

 

«ن» باران یعنی ناودان های خونه هامون ، نسترنهای باغچه هامون ، باران که می بارد ناودان ها یک خودی نشان می دهند ، نسترنها جان می گیرند …

 

نتیجه :

باران خوب است ، زندگی زیباست ، باران مرا می برد به دوران کودکی ، به آن زمان که خانه ها کاهگلی بود ، دورهمی ها سادگی بود ، قصه رنگین کمان توأم با شادی کودکی بود …
به نظرشما ناقص نیست نتیجش؟

۲۲ فروردين ۹۸ ، ۱۴:۵۷ ۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

انشا به روش جانشین سازی پروانه کلاس دهم

انشا جانشین سازی پروانه انشا جانشین سازی شمع انشا جانشین سازی خورشید انشا جانشین سازی پروانه در تاریکی شب انشا جانشین سازی دریا انشا جانشین سازی سیگار انشا جانشین سازی برف انشا جانشین سازی ذهنی مادر

ادامه مطلب...
۲۰ فروردين ۹۸ ، ۱۹:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

انشا از زبان پروانه و جانشین سازی

انشا جانشین سازی پروانه انشا جانشین سازی سنگ انشا درباره اگر پروانه بودم انشا جانشین سازی خورشید انشا جانشین سازی پروانه در تاریکی شب انشا جانشین سازی دریا انشا جانشین سازی ستاره انشا از زبان یک گل

ادامه مطلب...
۲۰ فروردين ۹۸ ، ۱۹:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد