جواب فعالیت های درس تفکر و پژوهش ششم تفکر و پژوهش ششم ابتدایی با جواب پاسخ فعالیت های تفکر و پژوهش ششم 96 جواب سوال های تفکر و پژوهش ششم سال 96 گام به گام تفکر و پژوهش ششم ابتدایی کتاب تفکر و پژوهش ششم با جواب 96 تفکر و پژوهش ششم ابتدایی با جواب ۹۶ تفکر و پژوهش ششم ابتدایی با جواب 97

در ادامه مطلب

نوع عنوان فعالیت : نیمه تجویزی

مضمون : روش گردآوری اطلاعات (منابع مکتوب‌والکترونیکی)

صلاحیت‌ها : قضاوت براساس معیار

زمان : ۱ جلسه

پیوست : ندارد

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دانلود برگه ثبت مشاهدات درس                                                            ۲۴۷کیلو بایت 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

فعالیت شماره ۲ عنوان فعالیت: از کجا بدانم؟

مضمون: روش گردآوری اطلاعات (منابع مکتوب والکترونیکی)

صلاحیت‏ها: قضاوت براساس معیار

زمان: ۴۵دقیقه

مهارت جمع آوری اطلاعات در دانش‌آموزان از جمله اهدافی است که تحقق آن از خواسته‌های اولیای امور آموزش و پرورش، والدین و دانش‌آموزان می‌باشد. دستیابی به این مهارت مستلزم کسب خرده مهارت‌هایی می‌باشد که انتظار می‌رود دانش‌آموزان به واسطه درگیر شدن دانش‌آموزان در گفت و گوهای پیش بینی شده آن‌ها را کسب کنند.

انتظارات عملکردی خاص:

·         طرح پرسش‌های مناسب و تشخیص مسئله

·        شناسایی و تشخیص منابع و شیوه‌های مناسب جمع‌آوری اطلاعات

·       کار بر روی اطلاعات و اندوخته‌ها برای تبدیل مجهول به معلوم

·       ارزشمند دانستن مطالعه و پژوهش

·       اصلاح و ارتقا نگرش‌های خود نسبت به پژوهش و یافته‌های علمی

انتظارات عملکردی مشترک

·        بررسی پدیده‌ها و روابط بین آن‌ها

·        بررسی قوانین حاکم بر روابط بین پدیده‌ها

·        استخراج معنا و مفهوم از تجارب خود

·        شناسایی راه‌های چگونگی یادگیری خود

مواد و وسایل آموزشی: فرهنگ‏ها، واژه‏نامه‏ها، اینترنت

فرایند اجرای فعالیت: موضوعاتی متناسب با نیاز و علایق دانش‎آموزان وشرایط مدرسه جهت گردآوری اطلاعات در نظر بگیرید و آن‎ها را روی تخته‎ی کلاس فهرست کنید. دانش‎آموزان کلاس را گروه ‎بندی کرده و از آن‎ها بخواهید یکی از موضوعات را انتخاب و به جمع‎آوری اطلاعات بپردازد. پس از آن در مورد پاسخ سؤال زیر به کلاس گزارش دهد.

·        گروه اطلاعات را چگونه و از چه منابعی جمع‎آوری کرده است؟

در این خصوص انتظار می‎رود دانش‎آموزان کلاس درباره‎ی ارتباط روش و منابع جمع‎آوری اطلاعات با میزان سرعت و سهولت دست‎یابی به اطلاعات و صحت آن و هزینه‎ی صرف شده، زبان متون، مرتبط بودن اطلاعات با موضوع، قضاوت و اظهار نظر کنند.

توصیه‏های اجرایی:

به تناسب توان‎مندی دانش‌آموزان آن‎ها را به استفاده از ابزارهای متنوع ارایه گزارش تشویق کنید.

فعالیت تکمیلی:----------

پیوست‏: -------------