دانلود فیلم های تفکر و پژوهش ششم دبستان فیلم مارگیر و اژدها تفکر و پژوهش ششم فیلم تپه ی کوچک تفکر و پژوهش ششم اپارات داستان خفاش دیوانه تفکر و پژوهش یک اتفاق عجیب تفکر و پژوهش فیلم تپه ی کوچک تفکر و پژوهش ششم ابتدایی درس دوم تفکر و پژوهش ششم سوالات کتاب تفکر و پژوهش ششم
در ادامه مطلب
نوع عنوان فعالیت : نیمه تجویزی
مضمون : پدیدهها
صلاحیتها : پرسشگری، قضاوت براساس معیار
زمان : ۱ جلسه
پیوست : دارد
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
دانلود برگه ثبت مشاهدات درس ۲۴۷کیلو بایت
----------------------------------------------------------------------------------------------------
دانلود فیلم چرخ ریسک ۶۸.۰۸ مگابایت
----------------------------------------------------------------------------------------------------
فعالیت شماره ۳ عنوان فعالیت: چرخ ریسک
مضمون: پدیدهها
صلاحیتها: پرسشگری، قضاوت براساس معیار
زمان: ۴۵دقیقه
شاید با این کلام تا کنون مواجه شده باشید که طرح سؤال خوب نیمی از راه دسترسی به پاسخ است. دانشآموزان در این فعالیت پس از مشاهده فیلم با طرح سؤال از آن و گفت و گو در باره این که چه سؤالاتی مناسب یا نامناسب هستند، به مهارت طرح سؤال دست پیدا میکنند.
· طرح پرسشهای مناسب و تشخیص مسئله
· شناسایی و تشخیص منابع و شیوههای مناسب جمعآوری اطلاعات
· برنامهریزی برای دستیابی به پاسخ سؤالات خود
· شناسایی تفاوتها، شباهتها و رابطهها
· استفاده از زبان صحیح و دقیق برای توضیح ایدهها و تصمیمهای خود
انتظارات عملکردی مشترک
· بررسی پدیدهها و روابط بین آنها
· بررسی قوانین حاکم بر روابط بین پدیدهها
· استخراج معنا و مفهوم از تجارب خود
· شناسایی راههای چگونگی یادگیری خود
مواد و وسایل آموزشی: -----
فرایند اجرای فعالیت:
فیلم چرخ ریسک را نمایش دهید. از دانشآموزان بخواهید با دقت فیلم را مشاهده کنند. قبل از تماشای فیلم به آنها نگوئید که قرار است چه کنند چون با اینکار لذت بردن از تماشای فیلم از آنها سلب خواهد شد. پس از دیدن فیلم از آنها بخواهید سؤالاتی را که در مورد فیلم به نظرشان می رسد، را در برگهای بنویسند. سپس از دانشآموزان خواسته می شود سؤالات خود را در کلاس مطرح کنند و روی تابلو نوشته شود. در صورتی که سؤال جدیدی به ذهن دانشآموزان رسید، سؤال مذکور را به سؤالات خود اضافه کنند. در این مرحله قضاوت در باره ی سؤال چه توسط معلم یا دانشآموزان انجام نمیگیرد.
پس از این مرحله، گروههای کلاسی را تشکیل دهید. سؤالات در گروه کاری بر اساس معیارهای زیر بررسی و انتخاب، اصلاح و یا حذف می شوند:
- پاسخ پرسش در فیلم نباشد.
توصیههای اجرایی:
در صورت عدم دسترسی به فیلم یا امکان پخش می توان از کتاب علمی یا مقالات روزنامهها برای شروع زمینه چینی طرح سؤال استفاده شود.
فعالیت تکمیلی: ---------
پیوست:-------------