انشای صفحه 36 نگارش دهم انشا صفحه ۳۶ نگارش دهم انشا صفحه ۳۶ نگارش دهم انسانی انشا صفحه 52 نگارش دهم انشا صفحه ۳۹ نگارش دهم انشا صفحه 36 دهم انسانی جواب انشا های نگارش دهم انسانی انشا صفحه ۳۶ نگارش دهم تجربی پیمایش صفحه

 

موضوع: کوه

با شنیدن کلمه کوه، خیلی چیزها به یادم می آید. در وصف کلمه کوه که فقط سه حرف دارد و نقطه ای ندارد، می توان هزاران جمله نوشت، هزاران شعر سرود و هزاران حکایت آفرید. یکی کوه را نماد استقامت می داند و دیگری کوه را به صبر تشبیه می کند و یکی دیگر نشسته در آغوش کوه و از درد هجر یار ماتم گرفته است و زار می زند. ولی من واژه ی کوه را واژه ای می پندارم که توانایی وصف زندگی را دارد. زندگی... آوازی به دل انگیزی صبح بهاری... مرواریدی کمیاب به مانند قطره ی آب امیدی به استواری و استقامت کوه  واژه ای دشوار به مانند درک عظمت پروردگار...   رویایی به شیرینی نه ماه تکامل انسان مملوء از احساسات به تنوّع انوار رنگین کمان کوله باری به وزینی تجربیات انسان  »

فاطمه حسینی پور شیرازی

«         سفری بی پایان به مانند عالم حقیقی آری ! کوه واژه ای است که با هر بار شنیدن آن کاسه عشق و علاقه قلبم لبریز می شود. من کوه را نماد کسانی می دانم که در شب های بی کسی بهترین تکیه گاه  و حامی من بودند. همانند پدرم، مادرم، برادرم و حتی دوستانم که در پله پله ی مشکلات زندگی، مرا یاری کرده اند.